Klaar
Bavinck

Van tweewekelijks pagina in De Telegraaf groeide VROUW de afgelopen jaren uit tot een merk met een eigen gezicht. Met een magazine, glossy, online omgeving, workshops, een vriendinnenweekend en concerten bouwde merkmanager Klaar Bavinck de pijler uit tot populair mediaplatform.

Naam: Klaar Bavinck
Functie: merkmanager
Merk: VROUW

“Vrouwen een dagelijkse gesprekspartner bieden, dat is onze missie met VROUW. Dat doen we met onderwerpen als relaties, psyche, mode, beauty en eten, liefst met een haakje naar de actualiteit. Zaken die ik zelf ook graag met vriendinnen bespreek. VROUW is begonnen als pagina in De Telegraaf, maar we willen het graag uitbouwen tot een merk, dat met haar eigen kracht ook onderdeel uitmaakt van de dagelijkse routine. Kijk naar TMG-merken als Privé, Sky Radio en natuurlijk De Telegraaf, dat zijn grote landelijke mediamerken waar de consument echt zelf voor kiest. Daar willen we heen met VROUW.

Zoiets kost veel tijd, onderzoek, innovatie en overleg met collega’s. Daar stort ik me met liefde in, want vernieuwen, verbeteren en leren zijn mijn drijfveren. Het allermeest leer ik van collega’s. Er werken zoveel verschillende mensen bij TMG: op de redactie, bij sales, business development, enzovoort. Door intensief samen te werken met collega’s met verschillende disciplines leer ik van hun ervaring, kennis en achtergrond. Deze inspiratie helpt mij om VROUW te blijven innoveren.

Ik wil VROUW graag onderdeel maken van de dagelijkse routine”

Twee jaar geleden lanceerden we VROUW Glossy, een betaald magazine. Nummer één was binnen een week uitverkocht. Nu maken we er zes per jaar. Ook zijn we sinds een jaar succesvol met VROUW Café, een workshop of lezing voor 120 vrouwen. Een ander hoogtepunt is VROUW in concert: een live optreden van een populaire artiest voor 5000 vrouwen. We begonnen met Jan Smit, daarna Nick en Simon. Er staan meer grote namen op ons verlanglijstje. Gelukkig bereik je grote artiesten makkelijker dankzij de naam TMG.

Crossmediaal

Tijdens die concerten organiseren we ook allerlei activiteiten. Terwijl Jan Smit in de grote zaal optreedt, lopen vrouwen verderop langs de standjes of laten ze hun nagels lakken. Dat bewijst: bezoekers komen niet alleen voor de artiest, maar ook voor VROUW en het totaalplaatje dat ze biedt. We organiseren het allemaal in huis en daar ben ik trots op. Dat is het mooie van deel uitmaken van zo’n indrukwekkend mediaconcern als TMG. Je kunt groots denken. Ons merk uitbouwen tot een gevestigd, crossmediaal platform geeft me echt energie! Waar vrouwen straks uit zichzelf steeds weer op afstemmen voor hun dagelijkse portie informatie en entertainment.”