Werner
Budding

Als kleine jongen wachtte Werner Budding al bij de brievenbus op de nieuwste editie van Autovisie. Nu is hij zelf ambassadeur van het belangrijkste mediamerk in de automarkt. "We hebben zoveel mogelijkheden om ons te blijven ontwikkelen. Dat is onze kracht."

Naam: Werner Budding
Functie: autojournalist Autovisie/De Telegraaf
Merk: Autovisie

"Als kind was vrijdag voor mij de mooiste dag van de week. Dan werd Autovisie bezorgd. Dat was hét blad. Ik was geobsedeerd door auto's. Ik wilde er alles van weten. Zo verzamelde ik bijvoorbeeld jaarboeken met daarin alle modellen die dat jaar op de markt waren gebracht en leerde dan alle specificaties uit mijn hoofd. Die passie werd aangewakkerd door mijn vader, die autojournalist was. Of autotester, zoals ik dat noemde. Dat wilde ik later ook worden.

Ik heb van mijn passie mijn beroep gemaakt”

Die droom is uitgekomen. Ik heb van mijn passie mijn vak kunnen maken en ik werk nu voor het beste autoblad van Nederland. En ook al verandert het medialandschap flink, ons merk blijft toonaangevend. Omdat we een goede naam en reputatie hebben en vooral omdat we heel goed invulling geven aan nieuwe crossmediale initiatieven. Het blad is nog steeds ijzersterk, maar juist de combinatie met het merk De Telegraaf biedt ons veel mogelijkheden.

Ten eerste kunnen we zowel in print, online als op radio en tv een breed publiek bereiken. Maar als ambassadeur van zo'n toonaangevend mediamerk ben ik ook welkom bij concurrerende media, zoals andere radiozenders. Daarnaast opent het vele deuren op professioneel vlak. Zo heb ik toegang tot de belangrijkste mensen in de auto-industrie.

Zoveel te vertellen

Ik ben ambitieus; ik wil de beste zijn in mijn vak. Daarom ben ik hier zo goed op mijn plek. Er is zoveel te vertellen over auto's en alles wat daarmee samenhangt, en ik kan het op vele verschillende platformen kwijt. Die variatie maakt mijn werk leuk. Ik kan mensen enthousiast maken over de nieuwste automodellen en tegelijkertijd andere belangrijke ontwikkelingen uit deze wereld duiden. Bijvoorbeeld op economisch vlak of over politieke ontwikkelingen wat betreft belasting.

Die brede oriëntatie heb ik in de loop van de jaren ontwikkeld. Ik vind het nog steeds mooi om als eerste in een nieuw model te mogen rijden en er als eerste over te schrijven. Daarvoor reis ik 180 dagen per jaar de wereld over. Een groot voorrecht.

Voor mezelf wil ik er altijd meer uit halen. Er zijn in Nederland tien miljoen mensen met een rijbewijs. En ook al delen ze niet allemaal mijn passie voor auto's, toch zie ik genoeg mogelijkheden om mensen op meerdere manieren aan te spreken over dit onderwerp. Of het nu gaat over de opkomst van nieuwe automerken in China, of over een fenomeen als Max Verstappen, die in 2015 zijn debuut maakt in de Formule 1. Ik zie overal kansen om mijn werk en Autovisie verder te ontwikkelen in de toekomst. Nog meer mensen bereiken met mijn passie, daar ga ik voor."